ประกาศมหาวิทยาลัย
เรื่องเกณฑ์มาตรฐานและแนวปฏิบัติการทดสอบความรู้ภาษาอังกฤษของนักศึกษาระดับปริญญาตรี
ประกาศมหาวิทยาลัย เรื่องพัฒนาศักยภาพภาษาอังกฤษด้านการอ่าน สำหรับนักศึกษาชั้นปีที่ 2
กำหนดการ และขั้นตอนการทำกิจกรรมพัฒนาศักยภาพภาษาอังกฤษด้านการอ่าน สำหรับนักศึกษาชั้นปีที่ 2
แบบทดสอบวัดระดับทักษะการอ่านภาษาอังกฤษก่อนการเข้าร่วมกิจกรรม (ภายในวันที่ 30 ธันวาคม 2560)
Week 1: Brown 2a
Direction: Choose 2 stories each week. Read Story Book and do the SRA record. Study more English skills from Skills Development.
คำชี้แจง : นักศึกษาชั้นปีที่ 2 ทุกคน เลือกอ่านชุดฝึกทักษะการอ่านจำนวน 2 เรื่องในแต่ละสัปดาห์ และทำแบบฝึกหัดจากการอ่านเพื่อบันทึกเป็นข้อมูลการพัฒนาทักษะภาษาอังกฤษของตนเอง
Story 1 : One of the first
Story 2 : Helen Keller
Story 3 : They go to school by radio
Story 4 : Limerick
Story 5 : The first ice-cream cone
* Weekly Skills Development (นักศึกษา ศึกษาเนื้อหาเพิ่มเติมเพื่อพัฒนาทักษะการอ่านภาษาอังกฤษ)
Week 2: Lime 2a
Direction: Choose 2 stories each week. Read Story Book and do the SRA record. Study more English skills from Skills Development.
คำชี้แจง : นักศึกษาชั้นปีที่ 2 ทุกคน เลือกอ่านชุดฝึกทักษะการอ่านจำนวน 2 เรื่องในแต่ละสัปดาห์ และทำแบบฝึกหัดจากการอ่านเพื่อบันทึกเป็นข้อมูลการพัฒนาทักษะภาษาอังกฤษของตนเอง
Story 1 : The Bird Builds Houses!
Story 2 : How Moses Was Saved
Story 3 : The Ugly Duckling
Story 4 : The Search For A Happy Person
Story 5 : Archimedes and the King’s Crown
* Weekly Skills Development (นักศึกษา ศึกษาเนื้อหาเพิ่มเติมเพื่อพัฒนาทักษะการอ่านภาษาอังกฤษ)
Week 3: Aqua 2a
Direction: Choose 2 stories each week. Read Story Book and do the SRA record. Study more English skills from Skills Development.
คำชี้แจง : นักศึกษาชั้นปีที่ 2 ทุกคน เลือกอ่านชุดฝึกทักษะการอ่านจำนวน 2 เรื่องในแต่ละสัปดาห์ และทำแบบฝึกหัดจากการอ่านเพื่อบันทึกเป็นข้อมูลการพัฒนาทักษะภาษาอังกฤษของตนเอง
Story 1 : The Gipsy Moth
Story 2 : The Wizard of Oz
Story 3 : Mary Cassatt, Artist
Story 4 : Why Do We Sleep?
Story 5 : Raindrops Are Bombs
* Weekly Skills Development (นักศึกษา ศึกษาเนื้อหาเพิ่มเติมเพื่อพัฒนาทักษะการอ่านภาษาอังกฤษ)
Week 4: Blue 2a
Direction: Choose 2 stories each week. Read Story Book and do the SRA record. Study more English skills from Skills Development.
คำชี้แจง : นักศึกษาชั้นปีที่ 2 ทุกคน เลือกอ่านชุดฝึกทักษะการอ่านจำนวน 2 เรื่องในแต่ละสัปดาห์ และทำแบบฝึกหัดจากการอ่านเพื่อบันทึกเป็นข้อมูลการพัฒนาทักษะภาษาอังกฤษของตนเอง
Story 1 : The Birth of Micky Mouse
Story 2 : The Floating Market
Story 3 : The World’s Best-Known Story
Story 4 : The Largest Animals in The World
Story 5 : The Story of Pandora’s Box
* Weekly Skills Development (นักศึกษา ศึกษาเนื้อหาเพิ่มเติมเพื่อพัฒนาทักษะการอ่านภาษาอังกฤษ)
Week 5: Purple 2a
Direction: Choose 2 stories each week. Read Story Book and do the SRA record. Study more English skills from Skills Development.
คำชี้แจง : นักศึกษาชั้นปีที่ 2 ทุกคน เลือกอ่านชุดฝึกทักษะการอ่านจำนวน 2 เรื่องในแต่ละสัปดาห์ และทำแบบฝึกหัดจากการอ่านเพื่อบันทึกเป็นข้อมูลการพัฒนาทักษะภาษาอังกฤษของตนเอง
Story 1 : How is Your Heart
Story 2 : The Girl Who Hated Long Division
Story 3 : The Thousand and One Night
Story 4 : Frnkenstein
Story 5 : Friday Night Is Papa Night
* Weekly Skills Development (นักศึกษา ศึกษาเนื้อหาเพิ่มเติมเพื่อพัฒนาทักษะการอ่านภาษาอังกฤษ)
Week 6: Violet 2a
Direction: Choose 2 stories each week. Read Story Book and do the SRA record. Study more English skills from Skills Development.
คำชี้แจง : นักศึกษาชั้นปีที่ 2 ทุกคน เลือกอ่านชุดฝึกทักษะการอ่านจำนวน 2 เรื่องในแต่ละสัปดาห์ และทำแบบฝึกหัดจากการอ่านเพื่อบันทึกเป็นข้อมูลการพัฒนาทักษะภาษาอังกฤษของตนเอง
Story 1 : China Town Sunday
Story 2 : When the Whale Came to My Town
Story 3 : Sounds of Moonlight
* Weekly Skills Development (นักศึกษา ศึกษาเนื้อหาเพิ่มเติมเพื่อพัฒนาทักษะการอ่านภาษาอังกฤษ)
Week 7: Rose 2a
Direction: Choose 2 stories each week. Read Story Book and do the SRA record. Study more English skills from Skills Development.
คำชี้แจง : นักศึกษาชั้นปีที่ 2 ทุกคน เลือกอ่านชุดฝึกทักษะการอ่านจำนวน 2 เรื่องในแต่ละสัปดาห์ และทำแบบฝึกหัดจากการอ่านเพื่อบันทึกเป็นข้อมูลการพัฒนาทักษะภาษาอังกฤษของตนเอง
Story 1 : The Great Minu
Story 2 : Success or Failure – Maybe it’s All in the Mind
Story 3 : The Greatest Tightrope Walker in the World
* Weekly Skills Development (นักศึกษา ศึกษาเนื้อหาเพิ่มเติมเพื่อพัฒนาทักษะการอ่านภาษาอังกฤษ)
Week 8: Red 2a
Direction: Choose 2 stories each week. Read Story Book and do the SRA record. Study more English skills from Skills Development.
คำชี้แจง : นักศึกษาชั้นปีที่ 2 ทุกคน เลือกอ่านชุดฝึกทักษะการอ่านจำนวน 2 เรื่องในแต่ละสัปดาห์ และทำแบบฝึกหัดจากการอ่านเพื่อบันทึกเป็นข้อมูลการพัฒนาทักษะภาษาอังกฤษของตนเอง
Story 1 : To Be Somebody
Story 2 : Air, the Invisible Ocean
Story 3 : All About Glasses
* Weekly Skills Development (นักศึกษา ศึกษาเนื้อหาเพิ่มเติมเพื่อพัฒนาทักษะการอ่านภาษาอังกฤษ)
Week 9: Orange 2a
Direction: Choose 2 stories each week. Read Story Book and do the SRA record. Study more English skills from Skills Development.
คำชี้แจง : นักศึกษาชั้นปีที่ 2 ทุกคน เลือกอ่านชุดฝึกทักษะการอ่านจำนวน 2 เรื่องในแต่ละสัปดาห์ และทำแบบฝึกหัดจากการอ่านเพื่อบันทึกเป็นข้อมูลการพัฒนาทักษะภาษาอังกฤษของตนเอง
Story 1 : Early Dogs of North America
Story 2 : The Thirteen Chimes
Story 3 : A Simple Case
* Weekly Skills Development (นักศึกษา ศึกษาเนื้อหาเพิ่มเติมเพื่อพัฒนาทักษะการอ่านภาษาอังกฤษ)
Week 10: Gold 2a
Direction: Choose 2 stories each week. Read Story Book and do the SRA record. Study more English skills from Skills Development.
คำชี้แจง : นักศึกษาชั้นปีที่ 2 ทุกคน เลือกอ่านชุดฝึกทักษะการอ่านจำนวน 2 เรื่องในแต่ละสัปดาห์ และทำแบบฝึกหัดจากการอ่านเพื่อบันทึกเป็นข้อมูลการพัฒนาทักษะภาษาอังกฤษของตนเอง
Story 1 : The Giants of Easter Island
Story 2 : The Voyage of Lilliput
Story 3 : High Adventure
* Weekly Skills Development (นักศึกษา ศึกษาเนื้อหาเพิ่มเติมเพื่อพัฒนาทักษะการอ่านภาษาอังกฤษ)